باشگاه خبری فراساحل: طی مراسمی با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس جدید اداره روابط عمومی این سازمان معرفی و از خدمات چنگیز خنجری قدردانی شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، با حکم مهندس سعیدنژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی، نقی امیر اسماعیلی کناری به عنوان رئیس جدید روابط عمومی سازمان بنادر منصوب شد. محمد سعیدنژاد در مراسم معارفه مسئول جدید حوزه ارتباطات سازمان بنادر با بیان اینکه یکی از وظایف روابط عمومیها برقراری ارتباط موثر و هدفمند با مردم، مشتریان و کارکنان آن سازمان است، «مهندسی افکار عمومی» را یکی از کارکردهای اصلی کارگزاران ارتباطات برشمرد و گفت: در دوره ای به سر میبریم که رفتارها باید دو سویه و مبتنی بر شناخت ذینفعان و درک خواستهها و مطالبات آنها از سازمان مربوطه باشد. معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه، مشتری مداری را یکی از مشخصههای روابط عمومی فعال دانست و افزود: احصای نیازها و خواستههای مشتریان و ذینفعان وظیفه ای است که با برنامه ریزی و تصمیم گیری مناسب به نتیجه منجر میشود.
برخورد یکسان با همه رسانهها
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخناناش با تأکید بر اینکه تهیه اخبار، گزارش و کارهای روتین اطلاع رسانی باید به صورت جدی و با برنامه ریزی انجام گیرد، خاطرنشان کرد: برگزاری کنفرانسهای خبری، ارتباط مؤثر با رسانهها و برقراری نمایشگاههای تخصصی باید همواره مورد ارزیابی قرار گیرد. مهندس سعیدنژاد با تأکید بر اینکه برای رسانههای صوتی و تصویری باید برنامه ویژه ای طراحی شود، توضیح داد : هنوز بخش زیادی از مردم اطلاعات و اخبار روزانهشان را از طریق رادیو وتلویزیون تأمین میکنند؛ بنابراین ارتباط با این رسانهها باید در چارچوب ضوابط و برنامه ریزی مشخصی صورت پذیرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم رابطه منظم و دقیق با مجموعه رسانههای مکتوب و خبرگزاریها، اظهار داشت: خبرنگاران بازوی اصلی تولید و انتقال خبر و گزارش هستند، بنابراین هنر روابط عمومی این است که بتواند یک توازن جدی، فعال و فراگیر با همه این رسانهها داشته باشد و همه آنها را به یک چشم بنگرد. معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ضرورت ارتباط هماهنگ و منظم با کلیه روابط عمومیها بنادر در شمال و جنوب کشور، گفت : همراستایی و هماهنگی روابط عمومیهای بنادر با حوزه ارتباطات در مرکز، باید پیوسته نظارت و کنترل شود؛ ضمن اینکه در بین بنادر نیز با لحاظ کردن شاخصهای مناسب و ارزیابی عملکرد بخش ارتباطات، روابط عمومی برتر انتخاب شود. سعیدنژاد همچنین در این مراسم بر «ارتباط رو در رو با ذی نفعان»، «انتشارات موثر و فعال»، «استفاده بهینه از فضای مجازی و شبکههای اجتماعی» و «استفاده بهینه از ابزارهای مدرن ارتباطی به جای فضای سنتی» به عنوان مفاهیم کلیدی در بخش روابط عمومی تأکید کرد.
ساختار سازی و ارتقای ظرفیت در دوره جدید روابط عمومی
در ادامه این مراسم ، رئیس جدید روابط عمومی سازمان بنادر با بیان اینکه اشراف کامل مدیر عامل سازمان بنادر ، باعث دلگرمی و جدیت ما در انجام وظایف میشود ، گفت : علی رغم همه اطلاع رسانی و تبلیغات انجام شده در حوزه حمل و نقل دریایی ، هنوز جامعه ما با نقش اجتماعی و کارکرد اقتصادی بندر و دریا آشنا نیست. نقی امیر اسماعیلی کناری با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۱۵ شبکه رادیو – تلویزیونی در کشور فعال است ؛ اما یک شبکه در ارتباط با دریا و بندر و صنعت دریانوردی نیست ، خاطرنشان کرد : در دوره جدید روابط عمومی سازمان بنادر به دنبال ساختار سازی و ارتقای ظرفیتهای ارتباطی و اطلاع رسانی هستیم. وی با بیان « هرنفر یک روابط عمومی است » ، از همه مدیران و کارشناسان خواست در حوزه خبر و اطلاع سازی کمک و همراه روابط عمومی باشند.
کد خبر : 3882
ارتباط با سردبیر : info@opc.ir